Brev:
Flere spørgsmål til kost
20. september 2015
Alder:
22 mdr.
Flere spørgsmål til kost
Kære Helen.
Vi har din bog om mad, men vi kan ikke finde den!
Derfor vælter jeg lige de her spørgsmål ud:
1. Honning. Barnet må ikke få det til det er fyldt et år, eller mere?
Kort sagt, hvornår, aldersmæssigt MÅ børn få honning?
2. Kerner i brød....Det er der vel også kun begrænsning på det første år, ik?
Det er ikke noget vi skal tænke på, nu hun snart er to år?
3. Rosiner....Der er begrænsning på denne fødevare indtil 3 år ik?
Men her har vi brug for lidt mere end ja/nej. Har du en god regel for hvordan man kan kontrollere om man har nået de få gram om månedet, barnet må få?
Svarer det til en figenstang (de fleste består stort set 100% af rosiner, har fundet en variant som består af dadler hvor der ikke er rosiner i, ellers er der rosiner i dem alle også selvom de hedder FIGEN stænger), om ugen, eller hvordan dælen holder
man styr på den rosin mængde?
Det letteste er at droppe dem helt jo. Det gør vi også primært, men nogle gange får hun en figenstang (som jo så egentligt burde hedde en rosinstang) eller en lille æske rosiner af sin farmor og så står vi der, og vil ik være hysteriske, men samtidig vil vi godt ha styr på det.
4. Kanel, hvad er det nu den hedder den slags kanel børn (og voksne)GODT må få?
Kan huske der er to slags og den ene slags må børn ikke få.
Så, dels hvad hedder den slags de må få og også, fra hvilken alder må de få den anden, "forbudte" slags?
Tak, ved godt du opfordrer til at sende spørgsmål enkeltvis, men tænkte at de her fire kan du svare på, i et snuptag :)